GolfCzech.cz | Golfová škola | Golf+ | Zimní golfový trénink

19.12.2010

Zimní golfový trénink

Chytří golfisté si v zimě připraví úspěšnou sezónu

Zima je ideálním obdobím pro vytvoření a propracování dokonalého tréninkového plánu. Připravte si ho společně se svým trenérem. Stanovit si konkrétní cíle pro nadcházející sezonu je mnohem užitečnější, než dlouhé hodiny v zimě a mokru odpalovat jeden míček za druhým nebo dokonce golf úplně vypustit! V lepším případě je to naprosto zbytečné, v horším to může vaší hře dokonce i uškodit.

Na co byste se měli zaměřit?

1.    Držení těla
Správné držení těla je zásadní pro všechny sporty, přesto má řada rekreačních golfistů problém se základním postojem. Odborníci vidí řešení v "neuromuskulární isolaci k integraci," což je speciální trénink mozku, s jehož pomocí mohou hráči dosáhnout optimální a přirozené držení těla.

2.    Stabilita
Abyste v rámci své výkonnosti dokázali hrát dobrý golf, musíte se naučit správný pohyb a zároveň mít dostatečnou stabilitu. Když se například horní polovina těla otáčí, dolní polovina těla musí být stabilní, abyste správně akumulovali energii. To je pro golfový švih klíčové. Mělo by to být součástí vašeho tréninku společně s dalšími cvičeními, kterými zlepšíte jak pohyblivost tak stabilitu.

3.  Síla a energie
Kdo získá správné držení těla a stabilitu ve švihu, může se při tréninku soustředit také na využití síly a energie. Nejprve musíte získat potřebnou sílu, abyste mohli vyvinout větší množství energie a měli ji pod kontrolou.

Jak na to?

1.    Obecný a konkrétní golfový trénink
Nejedná se o klasické fitness cvičení, fyzickou kondici při něm ale samozřejmě zlepšit můžete. Tento typ cvičení se například skládá ze zlepšování ohebnosti těla, testování pohyblivosti a stability a trénování pohybů, které jsou typické pro golf. Tak zdokonalíte švih a zároveň získáte potřebnou sílu.

Efektivní golfové cvičení by mělo využívat speciální pomůcky (viz seznam níže), které pomohou zlepšit jak golfovou techniku tak fyzickou kondici. Také další cvičení jako je jóga, pilates nebo cvičení s míčem může přinést skvělé základy pro celkové zdraví a zároveň zlepšení v golfu.

  • TRX cvičení pro golfisty – využívá vaší hmotnosti a gravitace ke zlepšení rovnováhy, síly a pohybu
  • Akcelerační trénink – Vibrostation (vibrační trénink pro golfisty), Power plate apod.
  • Golfové simulace Pulley systems
  • Tréninkové hole Orange whip core
  • Flowin
  • Explaner golf plane machine – přístroj pro trénink roviny švihu
  • Balanční plochy
  • Spikey ball trainers – gumové míčky s hroty


2.    Technika
I za opravdu nepříznivého počasí můžete díky tomuto tréninku udržet kvalitu své hry nebo ji dokonce dramaticky zlepšit. Znalost toho, co je potřeba pro kvalitní rány a správnou techniku hry, je velkým krokem kupředu. Není důležité odpalovat jeden míček za druhým, ale osvojit si biomechanické základy.

3.    Psychika
Zima je také vhodným obdobím, kdy můžete pracovat s psychikou. Neurolingvistické programování (NLP) je velmi užitečné a mnoho sportovců používá HeartmathTM, tedy vědecký způsob, jak se naučit ovládat emoce.

Hodnocení minulé sezony

První, co se svým trenérem musíte udělat, je zhodnotit minulou sezonu. Co se dařilo a co nedařilo? Vytvořte společně nový plán, který bude mnohem dokonalejší. Naváže na úspěchy a zároveň vyřadí strategie a postupy, které měly buď špatné výsledky nebo vedly k nekonzistentní hře.

Stanovte si cíle

Společně se svým trenérem si dejte pro nadcházející sezonu nová předsevzetí. Musí to být realistické cíle, které budou založené na tom, kolik času můžete golfu věnovat. Nemá cenu dávat si příliš velké cíle, pokud víte, že nebudete mít dost času na trénink.

Zima určitě není ideálním obdobím pro zapálené golfisty, ale nejvíc z tohoto období roku vytěžíte, když si stanovíte cíle a dostanete se do kondice. Když vstoupíte do nové sezony zdravější a v lepší kondici, bude to mít pozitivní vliv jak na váš život tak na vaše výsledky.

Kde lze trénovat v Praze a okolí?

Můžete například využít nabídky prvotřídní Akademie na Albatrossu, kde disponují vyhřívanou místností pro kondiční trénink, vyhřívanými odpališti pro nácvik švihu a zkušenými trenéry, díky kterým se můžete výrazně zlepšit nejen v golfové sezoně.

 

Článek a obrazová dokumentace jsou vytvořeny ve spolupráci s Graigem Martinem (golfový ředitel David Carter Golf Academy, Albatross Golf Resort, Praha).

Hodnocení lekce:
HvězdičkaHvězdičkaHvězdičkaHvězdičkaHvězdička 0,0/5

Uložte si do záložek na:

Pošli tuto stránku kamarádovi e-mailem! Google Linkuj jagg.cz asdf.sk Digg del.icio.us Ma.gnolia NewsVine Reddit SphereIt StumbleUpon Technorati co.mments Pownce Furl.net Yahoo Microsoft Live Favourites

Golf+

Hodnocení: 4,4/5
HvězdičkaHvězdičkaHvězdičkaHvězdičkaHvězdička


Komentáře

Žádný komentář není dosud k dispozici, můžete být první, kdo tak učiní.

Přidat komentář